Alla inlägg under september 2013

Av Anna - 27 september 2013 21:57

I denna del vill jag börja i månads skiftet okt/nov 2008. Jag väntar mitt fjärde barn. Anar att jag är i v. 19 ca... Och ska på ett vanligt rutin ultraljud som visar dig att så blev det inte. Först så var jag längre gången än jag trodde. Och Bebisen visade någon avvikelse, så vi blev skickade på remiss till det större sjukhuset för ytterligare en koll. Så efter ultraljud och fostervattenprov och väntan och väntan så kom läkarna fram till att det inte var något kromosom fel, utan ett hjärtfel. I all förtvivlan så kändes det som det fanns hopp. Ett hjärtfel kändes så "enkelt" ett hjärtat kan man ju byta i värsta fel.
Vi åkte 10 mil i veckan för att hålla koll på det lilla livet inuti mig....
Och den 11 dec skulle vi träffa en barnläkare för att besluta om vi skulle sätta i gång mig för att bebben skulle må bättre på utsidan. Börjar som vanligt med ultraljud, men bilden är helt stilla...... Inget hjärta som slår. Oj vad är fel, varför suns inget på skärmen?? Vår lilla Saga levde inte längre, hon var död!!!
Beslutade oss för att stanna kvar och föda vår älskade lilla bebis! Så den 12 dec kl 05:40 föddes vår fina bebis, helt livlös och kall.....
Så i stället för att komma hem med en bebis och planera dop och babymysa, fick vi planera begravning. Vilken kista vår bebis skulle ligga i. Vilka sånger vi skulle sjunga på begravningen.
Fy bubblan är allt jag får fram just nu:-(

Av Anna - 24 september 2013 20:26

Börjar med den 4 februari 2001...
Min syster och hennes 4 kompisar skulle åka hem från ett besök i Karlstad. Vädret var dåligt och väglaget var sämst. Min systers pojkvän som att bakom ratten, beslutade att göra en omkörning. Inget bra beslut i snöslask. Bilen får sladd och kommer över på motsatt körfält. Och mötande bil kör rätt in i bilen min syster sitter i. Efter många timmars väntan hemma för mig, med vetskapen om att min syster var medvetslös, fick jag ett samtal från min pappa som berättade att min syster inte lever längre. Hon hade dött direkt vid krocken.
Alltså, detta händer bara andra!! Varför? Varför? Varför???
Helt sjukt att behöva uppleva något som detta, kommer man återhämta sig, kommer livet någonsin komma bli som förr?? Begrava sin syster, helt sjuka tanke. Kyrkan var fylld till max. Alla vänner och släktingar var där och dela denna hemska dag med oss.

Idag har jag lärt mig att leva med sorgen,
Och som om det inte kunde bli värre så har jag tyvärr fått erfara detta med att begrava mitt egna barn, detta blir nästa del av mitt liv....

Av Anna - 23 september 2013 21:48

Jag ska berätta lite om mitt liv.
Ibland blir jag extra glad över att jag orkar stå upp och leva mitt liv!! Har nog mina barn och min man att tacka för detta!! Utan dem hade jag nog inte varit där jag är idag....

Av Anna - 23 september 2013 18:18

Har idag provat på att jobba dag, för första gången på ca 1,5 år!!! Helt otroligt fantastiskt skönt att slippa höra klockan ringa 01:45....

Av Anna - 22 september 2013 10:56

Boooooring!!!!! Är inte så mycket fan till regn alltså. Så detta väder för dagen är inge vidare. Dottern ska hoppa med hästen idag men det är inte då lockande. Jag ska städa...... Perfekt väder för att städa, men det gör det inte roligast för det :-(

Av Anna - 13 september 2013 11:37

Jag hatat mitt jobb just nu.... Kommer nog ogilla det fram tills jag får tummen ur att söka nytt jobb....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards